DOLAR 40,1901 0.22%
EURO 47,1146 0.08%
ALTIN 4.312,780,91
BITCOIN %
İstanbul
°

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
494 okunma

TikTok döneminin sonu mu?

ABONE OL
3 Mayıs 2024 08:12
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Son beş yıl boyunca müzik endüstrisinde bir TikTok rüzgârı esti. Yeni müzikler TikTok’ta viral oldu ve oradan dünyaya dağıldı. Eski katalog şarkıları TikTok’ta bir videonun arkasında kendilerine hayat bulduklarında yeni kuşakların kadrajına girebildi. Genç kuşaklara ulaşmanın yolu TikTok’tan geçti. TikTok ayrıca müzik platformlarını kullanmayan kitleye ulaşmanın da bir yolu oldu. Bu anlamda müzik ve dinleyici arasında alternatif bir kanal açtı. Dijital servis sağlayıcıların alan hâkimiyetini sarstı. Kuralları kendi planları doğrultusunda belirlemeye hazırlanan sektör aktörlerinin işini bozdu. Odağında müzik olmayan bir platform olarak müziğin kaderini etkilemeye başladı. 

Ancak her şey çok hızlı olup bitti. TikTok etkili ama etkisi çok kısa. Bu tempoya uymaya çalışmak bir müzisyen olarak hiç kolay değil. Viral de olsanız kalıcı bir sonuç elde etmeniz neredeyse imkânsız. Peki, müzik bu temponun peşinde daha ne kadar koşabilir? 

Bu soruya yanıt, bir süredir müzik sektörü profesyonelleri nezdinde tartışılıyor. Platformun ABD’deki varlığını zora sokması ve Universal ile olan telif anlaşmasının sona ermesi elbette konuyu gündeme getirdi. Hatırlatalım, TikTok, geçen hafta Joe Biden tarafından imzalanan yasaya göre 12 ay içinde ABD’li bir şirkete satılacak ya da bu ülkede yasaklanacak. TikTok’tan gelen duyumlara göre “satacağıma toplanır pazardan çıkarım” fikri hâkim. 

Durum böyle olunca müzik sektörünün aktörleri topyekün TikTok sonrası döneme hazırlık yapıyor. Şimdilik bu eksikliği en azından ABD’de, YouTube’un short adını verdiği videolarla ya da Apple’ın ve Meta’nın ufak tefek ayarlarla dolduracağı konuşuluyor. Yasal düzenlemeler de zaten bu “yerli” şirketlere destek olacak gibi. Ancak evdeki hesaplar çarşıya uymayabilir. 

Eskiye dönüş 

Bu platformu kullanarak adını duyuran Olivia Rodrigo gibi Grammy almış isimler de var ancak bu az sayıdaki müzisyen TikTok olmadan önce YouTube (mesela Arctic Monkeys), ondan önce MySpace’te (mesela Calvin Harris, Adele, Lilly Allen) isim yapıyorlardı. Yani TikTok aslında önceki platformlardan daha fazla gerçek ve kalıcı sanatçıya alan açmış değil. TikTok’ın yaptığı sadece kısa sürede milyonlarca izlenen ama aynı hızla çöpe giden şarkılara alan açmak. 

Sektör bunu fark edip buna uyum sağlamaya çalıştıkça kendi içinde bir çıkmaza giriyor. Bir sürü ünlü insan ortaya çıkıyor ama birkaç yıl zonra o ünlülerden geriye bir şey kalmıyor. Türkiye’de bu sistem daha çok rap’te çalıştı. Özellikle drill dediğimiz tür üzerine gelişen rap TikTok’ta milyonlarca izleme alan müzikler üretti ama içerik yerlere indi. Bugün bu platformu en etkin kullanan isimler bile kendilerini daha kalıcı olan zeminlerde kabul ettirme peşinde. 

Özetlersek, enerjisini ve parasını TikTok yıldızlarına yatıran şirketler, menajerler, artist geliştirme bölümleri, uzun vadede maddi manevi zarar ettiler. Tek şarkıyla ünlenen isim, aynı başarıyı bir daha gösteremedi çünkü bu potansiyelden uzaktı. Şarkı viral olmuştu çünkü ona çok uygun bir videonun arkasındaydı. Bu tip bir ikinci “muhteşem tesadüf” yaşanmadığı sürece bu kişinin hiç şansı yoktu. Müzisyen /sanatçı olmayan isimlere kariyer inşa etmenin imkânsızlığı anlaşıldı. 

Dolayısıyla isim yapma, ses duyurma anlamında eskiye dönüşün yaşanacağını düşünmek yanlış değil. Müzisyen özelliği olan, kendine hayran kitlesi yaratan, şarkılarını ve mesajını kitlelere aktarabilenler için her platformda zaten gelecek var. Ama salt platformun özellikleriyle yürümek artık imkansız. TikTok sonrası döneme hazırlananları, bu platformun işlevini taklit etmek yerine niteliğe odaklanmak zorunda kalacakları bir dönem bekliyor. 

Son dakika notu: Bu yazı yazıldıktan sonra gelen haberlere göre TikTok ve Universal Music Group (UMG) arasında farklı boyutları içeren bir lisans anlaşması yapılması konusunda görüş birliğine varıldığı belirtiliyor. MT. 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusu veren siteler platformdaki farklı oyunları denemelerine olanak tanır. Kullanıcılar, hangi oyunların kendilerine daha uygun olduğunu belirleyebilir ve bu oyunlarda daha başarılı olma şanslarını artırabilirler.
bahis siteleri spor müsabakaları ve casino oyunları için çeşitli seçenekler sunar. Türkiye'deki bahis siteleri, kullanıcıların spor bilgilerini kullanarak kazanç elde etmesini sağlar. Güvenilir bahis siteleri, kullanıcı bilgilerini korur ve lisanslıdır. Promosyonlar ve bonuslar, kullanıcıları siteye çeker.
deneme bonusu veren siteler