DOLAR 32,7878 1.53%
EURO 35,1602 0.53%
ALTIN 2.456,522,76
BITCOIN %
İstanbul
27°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
İyi uyuyamıyorsanız nedeni stres olabilir! Kaliteli uyku için 5 ipucu
31 okunma

İyi uyuyamıyorsanız nedeni stres olabilir! Kaliteli uyku için 5 ipucu

ABONE OL
7 Ocak 2024 11:12
İyi uyuyamıyorsanız nedeni stres olabilir! Kaliteli uyku için 5 ipucu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

YETİŞKİNLERDE UYKU SÜRESİ KADAR UYKU KALİTESİ DE ÖNEMLİ

Fiziksel ve mental sağlığımız için uyku hayati önem taşıyan temel ihtiyaçlarımızın başında geliyor. Yapılan araştırmalar, ortalama bir insan ömrünün yaklaşık 25 yılının uykuda geçtiğini ortaya koyuyor. Bebekler günde ortalama 14-17 saat uyurken bu rakam yetişkinlikte 7-9 saat arasına düşüyor. Yetişkinlerde uyku süresinin 7-9 saat arasında sınırlı olması yeterli görülse de bu sefer de uyku süresinin kaliteli olup olmadığı önem taşımaya başlıyor. Kulak Burun Boğaz Uzmanı Doç. Dr. Ayşe Sezim Şafak, uyku zamanının gece-gündüz döngüsüne uygun olması, uykuya dalma süresi ve deliksiz uyuma süreleri gibi faktörlerin uyku kalitesini etkilediğine dikkat çekti.

ASLINDA UYKU KALİTENİZİN BOZUK OLDUĞUNU ANLAYABİLİRSİNİZ

Doç. Dr. Şafak, bir insanın uyku kalitesinin düşük olup olmadığının yollarını şöyle anlattı: “Eğer uykuya dalma süreniz yarım saatten uzun sürüyorsa, gece sık sık uyanıyorsanız, tekrar uykuya dalma süreniz 20 dakikanın üzerine çıkıyorsa, yatakta geçirdiğiniz sürenin yaklaşık yüzde 85’inde uyanıksanız, sabahları uyumakta zorluk çekiyorsanız ve gün içinde kendinizi yorgun hissediyorsanız o zaman uyku kaliteniz aslında bozuk demektir.”

‘ELEKTRONİK CİHAZLARDAN UZAK DURULMALI’

Doç. Dr. Ayşe Sezim Şafak, uyku kalitesini olumsuz yönde etkileyen faktörlerin başında stresin geldiğini söyledi. Doç. Dr. Şafak, “Stres, uykuya dalmayı zorlaştırır ve uyku kalitesini düşürür. Yeterince uyuyamadığımızda da stresimiz artar” diye konuştu. Yatak seçiminin de uyku kalitesini etkileyeceğini söyleyen Doç. Dr. Şafak, “Uyunan ortamın uygun karanlıkta, serin ve sessiz olması, telefon, televizyon gibi dikkati dağıtabilecek elektronik cihazlardan uzak olması da önemli. Örneğin yatağınız mutlaka bedeninize uyan sertlikte ve postürünüze uygun olmalı. Bu unsurlar uykunun kesintisiz olmasını direkt etkilerler” dedi.

‘KAFEİN İÇEREN İÇECEKLER UYKUYA DALIŞ SÜRESİNİ UZATIR’

“Kahve gibi kafein içeren içecekler uykuya dalış süresini uzatır” diyen Doç. Dr. Ayşe Sezim Şafak, burun tıkanıklığı, ağız çene yapımız ya da aşırı kilonun uyku apnesine neden olabileceğini söyledi. Huzursuz bacak sendromu gibi rahatsızlıklar sebebiyle alınan ilaçların da uyku kalitesini düşürebileceğine dikkat çeken Doç. Dr. Şafak, kaliteli uyku için ipuçlarını ‘güneşe çıkmak’, ‘parlak aydınlatmalardan uzak durmak’, ‘uyku düzeni oluşturmak’, ‘yeme-içmeye dikkat etmek’, ‘gün içi uykularını sınırlamak’ olarak sıraladı.

KALİTELİ UYKU İÇİN 5 İPUCU

Doç. Dr. Ayşe Sezim Şafak, kaliteli uykunun 5 sırrını şu sözlerle özetledi: “Havanın açık olduğu günlerde sabah gün doğarken ve akşamüstü gün batımı sırasında hava bulutsuzken 10 dakika, havanın kapalı olduğu günlerde 20 dakika, çok bulutlu günlerde 30-60 dakika güneşe çıkın. Her gün aynı saatlerde yatmaya ve kalkmaya dikkat edin. Akşam 10 ile sabah 4 arasında parlak aydınlatmalardan uzak durun. Kaliteli bir uyku için uyumadan 8-10 saat önce kafein alımını kesin. Gün içindeki kısa uykuların 90 dakikayı geçmemesine dikkat çekin.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusu veren siteler platformdaki farklı oyunları denemelerine olanak tanır. Kullanıcılar, hangi oyunların kendilerine daha uygun olduğunu belirleyebilir ve bu oyunlarda daha başarılı olma şanslarını artırabilirler.