Duygu Erdoğan / İSTANBUL – Turizmde 2024 yılı oldukça hızlı başladı. Şubat 2024, bugüne kadar en fazla yabancı turist ağırlanan şubat ayı oldu. Aylık bazda 2 milyon 295 bin turist Türkiye’yi ziyaret etti. Ayrıca Ocak-Şubat 2024 dönemi de iki aylık toplamda en çok turist girişinin olduğu ocak-şubat süreci olarak dikkat çekti. İki aylık dönemde Türkiye’ye gelen turist sayısı 4 milyon 341 bin 606 oldu. Bu sayede 2023’ün ilk iki aylık döneminde pandemi izlerini tamamen atan turizm sektörü, 2024’te ise yeni rekorlar yazmaya başlamış oldu.
Türkiye’nin turizmde 2024 yılı için belirlediği 60 milyon turist, 60 milyar dolar turizm geliri hedefine yönelik yılın ilk iki ayındaki göstergeler olumlu seyrediyor. 2023 yılında ise turizm geliri 54.3 milyar dolar olurken, 56.7 milyon turist ağırlanmıştı. Nevruz Bayramı, ardından Paskalya ve son olarak Ramazan Bayramı ise yaz sezonunu da erken başlattı.
İran fark attı
Türkiye’yi en çok ziyaret eden yabancı ülke vatandaşlarının oluşturduğu sıralamada Rusya, Almanya, İran ve sınır komşuluğuyla öne çıkan Bulgaristan ile Gürcistan genel olarak ilk beşi paylaşıyor. Bu sıralamada Şubat 2024 ve 2024’ün ilk iki ayı itibarıyla İran, diğer ülkeleri geçerek ilk sıraya yerleşti. Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş ortamı ve ekonomisindeki daralmaların izi hisedilse de ortalamada bu yıl ikinci sırada bulunuyor. Türkiye’nin kaynak pazarlarından Almanya da önceki yıllara göre Türkiye’ye gönderdiği turist sayısını artırıyor. Aylık bazda 40 bini aşan turist artışı görülüyor.
Dünyadan hızlı büyüyor
2024 yılı turizmde pandemi etkilerinin tamamen yok olacağı yıl olarak tahmin ediliyor. Daha önce Milliyet’te gündeme getirdiğimiz habere göre, dünya turizminin toplamda yüzde 2, Türkiye turizminin ise yaklaşık yüzde 10 büyümesi öngörülüyor. Bunda en önemli gösterge ise havalimanlarındaki uluslararası hareketlilik olarak görülüyor.
Turizm hareketi ve uluslararası yolculuklar, son olarak pandemi öncesi dönemde 2019 yılında oldukça iyi veriler yakalamıştı. Ancak koronavirüs salgını 2020 ve 2021’de en büyük yarayı seyahat sektöründe açmıştı. 2024’te ise en büyük risk dünyadaki savaş ve çatışma ortamı ile ekonomik temelli sorunlar olarak gösteriliyor.
Japonya ve ABD sınırları aştı!
Türk Hava Yolları’nın (THY) uçtuğu her noktayı önemli bir pazar haline getirmeyi amaçlayan Kültür ve Turizm Bakanlığı öncülüğünde sektörün tanıtım çalışmaları artarak sürüyor. Türkiye’nin uzak pazarlar stratejisinin önemli bir ayağını ise Uzak Asya ülkeleri ve ABD kıtasına yönelik çalışmalar oluşturuyor. Buna göre, 2024 yılında bu çalışmaların ilk meyveleri de alındı. Japonya ve ABD, koronavirüs pandemisiyle birlikte hızla düşen turist sayısında bu yıl kendi sınırlarını aşarak, pandemi öncesi seviyeleri de geçmiş oldu. Buna göre turizmin en iyi olduğu dönemde şubat ayı bazında Türkiye’ye 7 bin civarında turist gönderen Japonya, Şubat 2024’te rekorunu yenileyerek 8 bin 200’e çıkardı. Yine en iyi dönemde şubat ayı bazında Türkiye’ye 23 bin seviyesinde turist gönderen ABD ise bu yıl şubat ayında 47 bine yakın turistle Türkiye’yi ziyaret etti.
Japonlar ve ABD’lilerin harcama kapasitesi yüksek turist grupları olarak özellikle kültür turizmini harekete geçirmeleri Türkiye için önemli bir kazanç olarak görülüyor.
GÜNDEM
11 Kasım 2024SPOR
11 Kasım 2024GÜNDEM
11 Kasım 2024SPOR
11 Kasım 2024SPOR
11 Kasım 2024GÜNDEM
11 Kasım 2024GÜNDEM
11 Kasım 2024